Go to Top

Odwiedziliśmy budowę Południowej Obwodnicy Warszawy

Wiadomo, że ta inwestycja nie zakończy się w terminie – i wcale nie z powodu pandemii. Prace na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy realizowane są bez przerwy, z dużym zaangażowaniem, dużą ilością sił i środków. Ograniczenia i restrykcje związane z pandemią nie wpływają tak bardzo na przebieg robót. Charakter pracy na budowie sprawia, że wystarczy stosowanie środków ochrony osobistej, by była ona bezpieczna. A jednak nie ma szansy, by pierwsi kierowcy zgodnie z planem przejechali tunelem w sierpniu tego roku. Co w związku z tym? Z najnowszym magazynem „Pośrednik Budowlany 2/2020” odwiedziliśmy w ubiegłym tygodniu budowę POW na wschodniej stronie Wisły.

Przede wszystkim inwestycja zaliczyła duże opóźnienie jeszcze przed rozpoczęciem prac – jak tłumaczy wykonawca, nie udało mu się w zakładanym czasie pozwolenia na budowę.  Teraz jest zupełnie inaczej – nie ma opóźnień, a mimo że gospodarka w Polsce w pewnej chwili mocno przyhamowała, tu nie dało się tego tak odczuć.

Obecnie wydaje się, że poszczególne odcinki trasy będą gotowe w trzech różnych terminach. Most przez Wisłę powinien być otwarty jako pierwszy, w listopadzie 2020. Ten odcinek POW realizuje turecka firma Gulermak. Pytanie tylko, czy na termin zakończenia prac nie wpłynie jednak – jak w ubiegłym roku – zmieniający się często w lecie stan Wisły, którego przewidzieć się przecież nie da.

W grudniu realizację swojego odcinka zakończy Warbud, ale nadal nie wiemy, kiedy gotowy będzie budowany przez Astaldi fragment trasy z tunelem drogowym krzyżującym się z tunelem metra na Ursynowie. (mz)

A na zdjęciu Most Południowy.
(fot. Janek Izydor Barański)

Zamów PosBudNews

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.