Go to Top

Astaldi chce budować kolejne tunele!

Kto zbuduje 16 kilometrów drogi ekspresowej S3 z Bolkowa do Kamiennej Góry? Inwestycja jest dość wyjątkowa, w ciągu drogi muszą bowiem powstać dwa tunele – jeden o długości 2,3 km pod zboczem masywu Gór Wałbrzyskich, drugi będzie miał 320 metrów. Oba mają być realizowane metodą górniczą oraz odkrywkową. Na przetarg organizowany przez wrocławską GDDKiA wpłynęło 12 ofert. Złożyły je firmy włoskie, chińskie, czeskie, austriackie, tureckie, ukraińskie i polskie: Zakładany budżet to 2.139 mld zł.


Jeśli komisja przetargowa zdecyduje się zastosować kryterium ceny, wygra Astaldi z ofertą 1,056 mld zł. Firma ta wybrana została właśnie (wspólnie z Ghella) do budowy tunelu pod rzeką w Świnoujściu, buduje także tunel pod „zakopianką”. Inne oferty złożyły:

- Societa Itliana per Condotte d`Acqua 1, 123 mld zł
- Konsorcjum: Toto Costruzioni Generali, Cooperativa Muratori & Cementisti – 1, 155 mld zł
- Stetol Corporation 1, 227 mld zł
- Konsorcjum Salini Impregilo, Salini Polska 1,282 mld zł
- Dogus Insaat 1,377 mld zł
⁃    Konsorcjum Porr SA, Porr Bau 1,536 mld zł
⁃    Konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav 1,592 mld zł
⁃    Konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PebeKA (grupa KGM), PBDiM Kobylarnia (grupa Mirbud), PBDiM z Mińska Mazowieckiego 1,596 mld zł
⁃    Konsorcjum Polaqua, Mostostal Pomorze 1, 607 mld zł
⁃    Konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag 1,715 mld zł
⁃    Konsorcjum IDS-Bud, Interbudmontaż (Ukraina), Mosty Łódź 1,758 mld zł
   
Umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w połowie 2018 roku, a na realizację inwestycji przeznaczono  47 miesięcy. (mz)

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.