Go to Top

Volvo Trucks gotowe na nowe przepisy!

Od 1 stycznia 2019 r. dla wszystkich nowych samochodów ciężarowych wyprodukowanych w UE musi być dostępna deklaracja określająca ich zużycie paliwa i emisję CO2. Celem tej regulacji jest ułatwienie kupującym wyboru energooszczędnych pojazdów, o mniejszym oddziaływaniu na klimat, a tym samym ograniczenie emisji spalin w sektorze transportu drogowego. Volvo Trucks z zadowoleniem przyjmuje te nowe przepisy, traktując jej jako uzupełnienie narzędzi, które już teraz są wykorzystywane w tej branży.

– Deklaracje dostarczą naszym klientom zrozumiałych i ułatwiających dokonywanie porównań informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2, którymi będą mogli kierować się przy wyborze samochodu ciężarowego – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. środowiska naturalnego i innowacyjności w Volvo Trucks.
Jednak najważniejszą sprawą jest fakt przykładania coraz większej wagi do kwestii wydajności energetycznej i oddziaływania na klimat. To kluczowe zagadnienie dla branży samochodowej i transportowej, a także całego społeczeństwa.
Mamy nadzieję, że wraz z nowym wymogiem w zakresie składania deklaracji pojawią się także zachęty ekonomiczne, dzięki którym opłacalne stanie się zastępowanie pojazdów starych nowymi, bardziej energooszczędnymi i emitującymi mniej CO2 – podkreśla Lars Mårtensson.
Oczywiście, wydajność energetyczna nie jest tematem nowym dla producentów samochodów ciężarowych ani dla firm transportowych. W statystycznej europejskiej firmie transportowej wydatki na paliwo stanowią jedną trzecią kosztów jej zmiennych i dlatego wszelkie środki zmierzające do zmniejszenia zużycia paliwa są interesujące pod względem ekonomicznym. Wydajność energetyczna  jest ważnym elementem przewagi konkurencyjnej.

– Wydajność energetyczna zawsze była kluczową kwestią dla Volvo Trucks – kontynuuje Lars Mårtensson. – Od początku lat dziewięćdziesiątych zredukowaliśmy o jedną piątą* zużycie paliwa w nowo produkowanych samochodach ciężarowych i będziemy to robić w następnych latach. Poprawa wydajności energetycznej jest również najważniejszym działaniem z perspektywy ograniczania oddziaływania pojazdu na klimat.
    ⁃   

*W przypadku Volvo FH13 z 2016 r., w porównaniu do Volvo F12 z roku 1991

Inf. prasowa i zdjęcia Volvo Trucks

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.