Go to Top

Electrtip z firmą DEUTZ

Przed elektromobilnością nie uciekniemy, wszystko zmierza ku stopniowemu ograniczaniu wstępu do centrów miast maszyn i pojazdów budowlanych z silnikami spalinowymi. Tu sytuacja jest nieco prostsza niż w przypadku aut osobowych – wystarczy, że w warunkach przetargu na inwestycję w centrum miasta wpisany zostanie zakaz użycia maszyn innych niż elektryczne. Już wkrótce warunek posiadania śmieciarek z takim napędem dotknie firmy zajmujące się odbiorem odpadów. Producenci zespołów napędowych mają zatem pełne ręce roboty, by zaoferować producentom maszyn odpowiednie jednostki. We wrześniu podczas tygodnia Electrip w Kolonii swoje możliwości w tej dziedzinie prezentowała niemiecka firma DEUTZ AG.

Prace nad silnikami elektrycznymi i hybrydowymi nie oznaczają oczywiście zaprzestania rozwijania tradycyjnych silników spalinowych. W rolnictwie inny napęd się nie przyjmie, a Deutz deklaruje, że także silniki spalinowe jego produkcji będą coraz bardziej ekologiczne czyli przyjazne dla środowiska.
Jak już pisaliśmy w poprzednich wydaniach PBN, w Kolonii zaprezentowano efekt współpracy firmy Deutz z Manitou. Oprócz maszyny z elektrycznym napędem Manitou zaoferuje użytkownikom hybrydę  - udane połączenie wysokoprężnej jednostki TDC o pojemności 2,9 litra  i silnika elektrycznego.Dysponują one mocą po 55 kW. Sprzęgło pozwala na odłączenie napędu spalinowe i korzystanie tylko z zasilania elektrycznego. Zwiększona maksymalna moc wyjściowa systemu umożliwia zastosowanie silnika spalinowego o niższej mocy i wydajności niż w przypadku napędu konwencjonalnego. Kolejną zaletą hybrydy jest opcja włączenia dodatkowych funkcji oszczędzających paliwo. Więcej o E-DEUTZ piszemy w kolejnym wydaniu czasopisma „Maszyny Budowlane  - serwis i eksploatacja”

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.