Go to Top

LiuGong 877H z serca Europy!

W końcu stycznia  w  Stalowej Woli uruchomiono produkcję ładowarki kołowej LiuGong 877H. Jest to już druga – po flagowym modelu 856H – tego typu maszyna, która została opatrzona wyróżnikiem „Polska Produkcja”. Wdrożenie produkcji w Polsce ładowarki LiuGong 877H jest odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie europejskich rynków na cięższą maszynę z segmentu maszyn 25-tonowych. Największa ładowarka kołowa LiuGong produkowana w Stalowej Woli doskonale sprawdza się zarówno w trudniejszych pracach przeładunkowych na placach budowy, jak i w branży wydobywczej. Może być również wykorzystywana w sektorze komunalnym i recyklingowym.

Źródłem napędu ładowarki 877H jest sześciocylindrowy cieszący się doskonałą opinią użytkowników silnik Cummins QSL9. Jednostka rozwija moc 235 kW (320 KM) i spełnia normy emisji spalin Stage IV. Za oczyszczanie gazów wylotowych odpowiada przede wszystkim katalizator utleniający (DOC) oraz system redukcji katalitycznej (SCR). Jego obsługa jest bardzo prosta, ponieważ polega tylko na regularnym uzupełnianiu wodnego roztworu mocznika (AdBlue).
Napęd na obie osie jest przenoszony za pośrednictwem zmiennika momentu obrotowego oraz automatycznej przekładni ZF 4WG260 typu Powershift. Gwarantuje to optymalne osiągi w różnych warunkach eksploatacji maszyny, a tym samym niskie zużycie paliwa. Operator ma do dyspozycji cztery biegi do jazdy w przód i trzy przełożenia wsteczne. Zależnie od preferencji, może korzystać z różnych trybów pracy skrzyni – w pełni automatycznego, półautomatycznego i ręcznego. Wpływ na ekonomikę paliwową ma ponadto „inteligentna” regulacja prędkości obrotowej silnika stosowana razem ze sterowaniem dźwigniowym osprzętu. Standardowo oferowane jest sterowanie za pomocą ergonomicznych joysticków. Jeśli układ hydrauliczny nie wykryje przez jedną sekundę sygnału z dźwigni, prędkość silnika jest automatycznie obniżana o sto obrotów na minutę, co pozwala zredukować zużycie paliwa. W przypadku braku aktywności przez trzy sekundy następuje automatyczne obniżenie obrotów do prędkości biegu jałowego. Po ponownym wykryciu sygnału przez układ hydrauliczny, silnik natychmiast powróci do wcześniejszego ustawienia przepustnicy. Wewnętrzne testy producenta wykazały, że podczas ośmiogodzinnej zmiany można zaoszczędzić nawet cztery litry oleju napędowego.
Kinematyka wysięgnika typu „Z” w połączeniu z wydajnym, reagującym na obciążenie układem hydraulicznym zapewnia siłę odspajania na poziomie 200 kN. Czas podnoszenia łyżki oraz łączne trwanie pojedynczego cyklu roboczego są również imponujące i wynoszą odpowiednio 5,8 i 10,3 sekundy. Efektywną pracę ułatwia funkcja automatycznego pozycjonowania łyżki oraz najnowsza generacja systemu amortyzacji łyżki – Ride Control (wyposażenie opcjonalne). Obsługuje się go za pomocą przełącznika. W neutralnym położeniu amortyzacja jest wyłączona, w górnym działa non-stop, natomiast w dolnym – automatycznie. Pierwszy tryb pracy poleca się w sytuacjach, gdy maszyna pokonuje większe odległości. Jeśli jest wykorzystywana na przykład do załadunku pojazdu ciężarowego, warto uruchomić tryb automatyczny. Zapobiega to niekontrolowanym ruchom łyżki mogącym spowodować uszkodzenia pojazdu.
Maszyna 877H została wyposażona w nowe, większe mosty ZF z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, które doskonale radzą sobie z dużymi obciążeniami.

Mocną stroną najnowszej ładowarki  jest przestronna kabina spełniająca wymogi ROPS i FOPS. Na uwagę zasługują też duże powierzchnie przeszklone, które do minimum ograniczają martwe pole widzenia. Manewrowanie w ciasnej przestrzeni lub sąsiedztwie innych maszyn ułatwiają duże lusterka oraz montowana standardowo kamera cofania. Aby maksymalnie ułatwić pracę operatorowi, przyciski redukcji biegu oraz wyboru kierunku jazdy zostały umieszczone na joysticku. Pierwszy z nich pozwala na szybkie załączenie najniższego biegu, co skutkuje zwiększeniem momentu obrotowego na kołach i tym samym efektywniejszym napełnieniem łyżki.
Maszyna LiuGong 877H spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Układ hamulcowy dostarczony przez firmę Rexroth obejmuje trzy akumulatory hydrauliczne, niezbędne w sytuacji, gdy na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia skończyłoby się paliwo i silnik przestałby pracować. Wtedy akumulatory umożliwiają bezpieczne zatrzymanie ładowarki. Jeden z nich hamuje przednie koła, drugi – tylne, a trzeci aktywuje hamulec postojowy. Akumulatory cały czas pozostają gotowe do użycia, ponieważ zaczynają się ładować tuż po uruchomieniu jednostki napędowej.
Nabywca ładowarki może dobierać jej specyfikację do konkretnych warunków pracy. Dotyczy to między innymi ogumienia (do wyboru są opony L3, L4 albo L5, osprzętu (łyżka ogólnego przeznaczenia, skalna, łyżka do lekkich materiałów, łyżka z dociskiem, chwytak) czy w końcu różnego rodzaju osłon zwiększających bezpieczeństwo pracy operatora i chroniących przed uszkodzeniami mechanicznymi samą maszynę.

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.