Go to Top

Atlas na torach

Koparki dwudrogowe – jeszcze do niedawna rzadko spotykane – to maszyny niezbędne podczas pracy na kolei. Nie wszyscy wiedzą, że pierwszą taką koparkę skonstruowała w 1965 roku firma Atlas GmbH. Wcześniejsze próby przystosowania koparek do pracy na torach – czynione przez innych producentów – kończyły się niepowodzeniem, gdy maszyny przewracały się na łukach. Aby temu zaradzić, Atlas skonstruował i opatentował system docisku Carsy, który stabilizuje maszynę w trybie ciągłym. System ten reaguje na zmieniające się położenie koparki i dostosowuje docisk, dzięki czemu maszyna może nawet jadąc po torze przenosić ładunek z jeden strony na drugą.

Atlas ma zresztą ponadprzeciętną siłę, która pozwala mu przenosić ładunek ważący ponad 15 ton. Parametr ten ma niebagatelne znaczenie przy przenoszeniu przęseł kolejowych. Atlas Poland już od początku lat dwutysięcznych dostarcza na polski rynek nowe maszyny dwudrogowe z niezbędnym oprzyrządowaniem.
Do najciekawszych urządzeń współpracujących z maszynami Atlas można zaliczyć podbijak torowy, hydrauliczny chwytak do rozkładania podkładów oraz rozbudowaną szczotkę do tłucznia. Każde z wymienionych narzędzi wymaga specjalnego układu hydraulicznego. System hydrauliczny koparki dwudrogowej  Atlas jest potężny, rozbudowany i precyzyjny. Ta budowa umożliwia wykonanie pracy w maksymalnie krótkim czasie. Więcej o koparkach dwudrogowych Atlas przeczytać można w najnowszym wydaniu „Pośrednika Budowlanego” 4/2019

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.