Go to Top

Ciężarówka zamiast wozidła?

Zabudowę kopalnianą W1MV konstruktorzy z KH-KIPPER zaprojektowali do pracy w najtrudniejszych warunkach, jakie można spotkać w kopalniach odkrywkowych. Pojazdy z taką zabudową wykorzystywane mogą być – zamiast wozideł – do transportu urobku z miejsca wydobycia do zespołu kruszarek. Wielofunkcyjność zabudowy samowyładowczej zamontowanej na podwoziu pojazdu ciężarowego daje jej dużą przewagę nad wozidłami. Pojazd może bowiem służyć do przewozu ładunków także po drogach publicznych.

W zabudowach tego typu podłoga jest zwykle wzmocniona podłużnicami, poprzeczkami lub dodatkowymi przegięciami. Charakterystyczną cechą zabudowy W1MV jest jednak wykorzystanie trudnościeralnej stali Hardox  HB 450. Pozwoliło to wykonać podłogę tylko z jednej warstwy (o grubości 10-15 mm), co daje efekt sprężystości i istotnie zwiększa trwałość skrzyni. Blacha burt bocznych (6-10 mm)jest usztywniona tylko profilem górnym, opaską tylną i ścianą przednią. Właściwości mechaniczne stali Hardox HB 450 zapewniają wystarczającą ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Konstrukcje nośne wykonano z wytrzymałej stali Strenx 700.

W wersji specjalnej wykonanej z użyciem stali Toolox zabudowa może być wykorzystywana do transportu szlaki o temperaturze do 500 stopni.

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.