Go to Top

Nowe wozidła Doosan zgodne ze Stage V

Doosan Construction Equipment wprowadza na rynek nowe wozidła przegubowe DA30-7 i DA45-7 zgodne z normą emisji spalin Stage V, zastępujące dotychczasowe modele DA30-5 i DA40-5. Ładowność wozidła DA30-7 to 28, a DA45-7 to 41 ton metrycznych. Oba modele napędzane są silnikami Scania. Nowe silniki zostały poddane dwuletnim intensywnym testom w warunkach budowlanych i wydobywczych. Przeszły je bez zarzutu, a wynika to z bardzo małej ilości wprowadzonych zmian w samym bloku silnika. Większość zmian skoncentrowana jest na udoskonaleniach w układzie oczyszczania spalin.

Doosan DA30-7 napędzany jest nowym 9-litrowym silnikiem wysokoprężnym Scania DC09, zapewniającym moc 276 kW (375 KM). Model DA45-7 wyposażono w 13-litrowym silnik wysokoprężny  Scania DC13 o mocy 368 kW (500 KM).

W 2018 r. model wozidła przegubowego DA30 został wzbogacony o nową kabinę, nowe samopoziomujące zawieszenie przednie oraz nowy system tylnej osi typu tandem. Wszystkie te elementy zawiera nowy model zgodny z normą Stage V. Podobnie postąpiono z nową, DA45-7, którą wyposażono w nową kabinę i samopoziomujące zawieszenie przednie, które dostosowuje się do warunków pracy, zapewniając operatorowi komfort obsługi. Nowe kabiny mają wygodne uchwyty i podnóżek oraz ulepszony wyświetlacz, który jest łatwiejszy w obsłudze nawet dla zmęczonych oczu.

Oprócz wymienionych ulepszeń, nowe modele Stage V zawierają wiele innych elementów – najbardziej rzuca się w oczy nowa konstrukcja przedniej ramy oraz elementów pokrywy silnika wozidła zaprojektowana przez zespół projektowy Doosan z uwzględnieniem najnowszych rynkowych trendów. Dynamiczny wygląd, jaki dzięki temu zyskuje maszyna, odzwierciedla wysoką wydajność, moc i wytrzymałość wozideł marki Doosan oraz sprawia, że jeszcze lepiej dopaasowuje się ona do pozostałego sprzętu budowlanego Doosan.
Oprócz zmian wizualnych, wprowadzono kilka ulepszeń funkcjonalnych, które poprawiają bezpieczeństwo, komfort i ułatwiają serwisowanie. Jednym z nich jest nowa konfiguracja zbiorników oleju napędowego i AdBlue. Zostały one znacznie obniżone, dzięki czemu operator może je napełnić stojąc obok maszyny (z poziomu gruntu).

Standardowym wyposażeniem nowych wozideł jest system pomiaru ładowności w czasie rzeczywistym. Jest on sprzężony z z sygnalizatorem świetlnym dla operatorów koparek,  pomagając im w utrzymaniu optymalnego załadunku wozideł, co umożliwia uzyskanie maksymalnej wydajności i niskiego zużycia paliwa.

Zmieniono również położenie układu smarowania, który jest teraz łatwo dostępny z poziomu gruntu. Dodatkowe miejsce nad automatycznym układem smarowania (stanowiącym standardowy element wyposażenia) pozwoliło na umieszczenie dodatkowych wkładów ze smarem i pompy napełniania. Dla ułatwienia dostępu filtry skrzyni biegów umieszczono w pobliżu układu smarowania. Wszystkie te układy posiadają zabezpieczenia gwarantujące zbieranie nadmiarowego oleju/smaru, który można usunąć podczas serwisowania i konserwacji. Nowy ulepszony dostęp do podzespołów i punktów obsługi maszyny pomoże operatorom szybciej i bezpieczniej przeprowadzać codzienne kontrole.

Jak wszystkie wozidła przegubowe firmy Doosan nowe modele wyposażone są w przegub znajdujący się za pierścieniem obrotowym, który zapewnia równe rozłożenie obciążenia na osi przedniej nawet w przypadku skręcania w maksymalnym zakresie. W połączeniu ze swobodną tylną osią typu tandem zapewnia to równomierne rozłożenie obciążenia na każde koło i gwarantuje stały kontakt sześciu kół z podłożem oraz napęd pozwalający na równe rozłożenie mocy i uzyskanie niezrównanej wydajności na trudnych terenach, takich jak miękkie podłoże, nierówna powierzchnia, bardzo strome zbocza, ciasne zakręty lub połączenie wszystkich tych  warunków.
Unikalny kształt skrzyni i pochyła rama zapewniają równomierne rozłożenie obciążenia na wszystkich kołach, dzięki czemu maszyny stanowią najlepszy wybór w przypadku prac w ciężkich warunkach. Konstrukcja przegubu umożliwia równomierne rozłożenie obciążenia na koła po lewej i prawej stronie podczas skręcania, co odgrywa ważną rolę dla prowadzenia i stabilności maszyn. Wszystkie wymienione funkcje dostępne są w nowych modelach wozideł przegubowych Doosan zgodnych z normą Stage V.

Inf. prasowa i zdjęcia Doosan Infracore Europe B.V.

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.