Go to Top

Diesel roku – Deutz

Fachowe czasopismo branżowe „Diesel” przyznało jednostce Deutz TCD 9.0 tytuł DIESEL OF THE YEAR dla silnika wysokoprężnego o najciekawszej konstrukcji  Prestiżowa nagroda jest przyznawana co roku. W tym roku jej wręczenie odbędzie się w Paryżu podczas międzynarodowych targów Intermat. Nie jest to pierwsze takie wyróżnienie dla firmy Deutz. W roku 2010 identycznym tytułem uhonorowany został kompaktowy silnik TCD 2.9.

Czterocylindrowy silnik rzędowy Deutz TCD 9.0, zaprezentowany na targach Bauma China w Szanghaju, jest jednym z czterech nowych silników firmy Deutz, które są ogniwem rozszerzającym ofertę firmy o motory górnego zakresu mocy. Jednostka TCD 9.0 rozwijająca 300 kW (408 KM) i maksymalny moment obrotowy 1.700 Nm, wraz z TCD 12,0 o mocy 400 kW (544 KM) i momencie obrotowym o wartości 2.500 Nm oraz silnikiem TCD 13,5 o mocy 450 kW (612 KM) i momencie obrotowym do 2.800 Nm tworzą już kolejną część typoszeregu sześciocylindrowych silników rzędowych. Konstrukcję wszystkich trzech jednostek oparto na tej samej platformie, z ujednoliconym interfejsem i identyczną przednią i tylną stroną, co znacznie ułatwia integrację i serwis silników. Udział części wspólnych wynosi około 65%, co zmniejsza złożoność obsługi i optymalizuje zapasy części zamiennych. Na końcu zakresu mocy tej rodziny silników znajduje się sześciocylindrowa jednostka rzędowa TCD 18.0 o mocy 620 kW (843 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy 3.600 Nm.
Opisywana grupa silników znajduje zastosowanie głównie w ciężkim sprzęcie budowlanym o wysokich wymaganiach odnośnie mocy i momentu obrotowego. Uruchomienie produkcji seryjnej wszystkich czterech modeli nastąpi w roku 2019 wraz z wejściem w życie normy emisji spalin EU Stage V dla zastosowań pozadrogowych. Te nowe, potężne silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem stanowią idealne rozwiązanie do zastosowań w ciężkich warunkach, zarówno z technicznego, jak i komercyjnego punktu widzenia. (jb) 

 

 

 

Copyright © 2014 posbud.pl.
All Rights Reserved.