Via Baltica w budowie

24 października 2016 r. w Łomży odbyła się konferencja poświęcona budowie Via Baltica w Polsce. – Międzynarodowa trasa Via Baltica ma istotny charakter tranzytowy i bardzo duże znaczenie dla systemu transportowego Polski i Europy. Polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu. Dziś kierujemy do realizacji ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, wraz z obwodnicą Łomży – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Czytaj dalej...

Moda na zielone budynki

Rośnie popularność zielonego budownictwa w Polsce. Zielone certyfikaty przyznawane są budynkom, które spełniają bardzo określone wymagania zrównoważonego budownictwa. Popularyzacja budownictwa ekologicznego pozwala ograniczyć emisję CO2, zużycie odnawialnych zasobów energii oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza czy też zdrowia i samopoczucia ludzi korzystających z certyfikowanych obiektów. Zielony certyfikat podnosi także renomę i wartość budynku.

Czytaj dalej...

Maszyny i pojazdy na aukcji online!

BVA Auctions zaprasza do udziału w aukcji online, która rozpocznie się 28 października. Aukcja likwidacyjna obejmuje sprzęt do transportu, prac ziemnych oraz wyposażenie warsztatu. Są to m.in. midikoparka Doosan DX55W (2013), midi koparka Yanmar SV17EX (2012), DAF L1N2 chłodnia (2016), wózki widłowe dieslowskie i elektryczne Hancha – Atlet, podest samobieżny Haulotte Star 10-1 (2012), przewoźna instalacja do piaskowania, rolkowy system paletyzujący (2013) etc.

Czytaj dalej...

Graco ma już 25 lat!

W piątek, 21 października na terenie zakładu produkcyjnego w podwarszawskim Płochocinie odbyła się coroczna impreza z cyklu „Dzień otwarty firmy Graco”. Tym razem miała ona szczególny charakter, ponieważ wypadła w roku jubileuszu 25-lecia założenia spółki. Na gości czekały więc nie tylko ciekawie skompletowane pojazdy, ale również okolicznościowy tort i muzyka na żywo. 

Czytaj dalej...

Deutz i Liebherr rozwijają współpracę

Deutz AG i Liebherr Machines Bulle SA poinformowały w specjalnym komunikacie, że rozważają możliwość rozwinięcia współpracy. Firmy podpisały właśnie list intencyjny, ujawniły także, iż powołają wkrótce specjalne zespoły robocze, których zadaniem będzie wypracowanie szczegółów kooperacji. Liebherr jest w dłuższej perspektywie zainteresowany otrzymywaniem dostaw silników Diesla marki Deutz na potrzeby bieżącej produkcji swoich fabryk maszyn budowlanych. Zamierza także powierzyć swemu partnerowi sprawowanie kompleksowej obsługi serwisowej, dostaw części zamiennych i komponentów dla tych jednostek.

Czytaj dalej...

Komunikat Komatsu Poland

Mamy przyjemność poinformować,  iż Komatsu przygotowuje się do produkcji serii koparko-ładowarek nowej generacji, wyposażonych w silniki dostosowane do zaostrzonych norm unijnych. Do czasu prezentacji nowej serii kontynuowana jest  sprzedaż modeli koparko-ładowarek z silnikiem Stage IIIA, których produkcję umożliwiają aktualnie obowiązujące przepisy.

Od redakcji: ta wiadomość była bardzo potrzebna. Utnie bowiem krążące ostatnio w branży pogłoski o możliwym wycofaniu się Komatsu z produkcji koparko-ładowarek. Cieszymy się, że były przedwczesne!

Czytaj dalej...

Merlo w roli kruszarki

Włoska wypożyczalnia z Montebello Vicentino zakupiła łyżkę kruszącą MB-L160 o wydajności 20 metrów3/godzinę. Może być ona montowana zarówno na podnośnikach teleskopowych, jak i na ładowarkach kołowych (od 7 do 10 ton), koparko-ładowarkach oraz miniładowarkach kołowych i gąsienicowych (o obciążeniu roboczym przekraczającym 4,5 tony). Za pomocą MB-L160 każda z tych maszyn może zostać przekształcona w mobilną, wydajną, mocną i niezwykle wszechstronną kruszarkę.

Czytaj dalej...

Scania przewiozła parowóz „Kolejorza”

Dwa pojazdy Scania do transportu nienormatywnego wykorzystano do przewiezienia historycznego parowozu Lecha Poznań. W nocy z 8 na 9 października sześćdziesięcioletnią lokomotywę i tender przetransportowano z bocznicy kolejowej Poznań Górczyn na stadion Lecha Poznań. Tam czekał już specjalnie wybudowany peron. Cały ładunek ważył w sumie 140 ton. Wykorzystano pojazdy Scania R580 8x4/4 z napędem na dwie osie i silnikami Euro6 należące do firmy Universal Transport Polska Sp. z o.o.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS