Avant 800 - premiera w Ylöjärvi

Na półtora miesiąca przed Baumą Avant Tecno  przedpremierowo ujawnił wybranym, co zaprezentuje w Monachium.
W gronie 56 dziennikarzy z 14 krajów mieliśmy okazję zobaczyć w akcji nowe ładowarki z serii 800, elektryczne ładowarki kompaktowe z serii e oraz absolutną nowość – najbardziej przyjazny dla użytkownika podnośnik koszowy  Leaguan 135 Neo.

Na początku z ładowarek serii 800  dostępne będą dwa modele. Avant 860i wyposażony w silnik Diesla Kolher KDI 1903 TCR 42 w europejskiej wersji Stage V, jak również przeznaczonej na Stany Zjednoczone Tier 4 final. Drugi z nich to Avant 850, również z dieslowskim napędem Kubota V2403, jednak przeznaczony na rynki poza Stage V oraz Tier 4 final.
Avant Tecno chwali się, że ładowarki z serii 800 to doskonałe połączenie zwiększonych możliwości przy jednoczesnym zachowaniu korzystnych rozmiarów maszyn. Mówimy o wartościach takich jak udźwig wynoszący 1.900 kg oraz 3,5 metrowym zasięgu podnoszenia ramienia. Pozostanie przy rozmiarach wynoszących 1,5 m szerokości, 3,4 m długości oraz 2,2 m wysokości oznacza ,,wyciśnięcie ostatnich soków” z nowych ładowarek.
   Seria e to kontynuacja kierunku, który został obrany już na poprzedniej edycji Baumy. Dwa nowe modele, Avant e5 i Avant e6 to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy pragną przejść na ładowarkę kompaktową, która zasilana jest w pełni elektrycznie. Obydwa nowe modele to najnowocześniejsze maszyny, które zostały zaprojektowane wspólnie z fińskim producentem samochodowym Valmet Automotive. Avant e5 to maszyna wyposażona w baterię AGM, z kolei Avant e6 posiada napęd litowo-jonowy. Udźwig obydwu modeli plasuje się na poziomie 900 kg, są też one wyjątkowo kompaktowe: długość wynosząca 2,55 m, wysokość 1,98 metra, szerokość rozpoczynająca się od 1,03 metra. To pozwala na bezproblemowe transportowanie maszyny do miejsca pracy.
   Ostatnią nowością jest podnośnik koszowy Leguan 135 Neo. Rewolucją w jego przypadku jest system sterowania, który pozwala operatorowi na jego obsługę poprzez tylko jeden joystick. Napędzany poprzez silnik Honda GX390 Leguan 135 Neo występuje też w wariancie elektrycznym (230 V lub 110 V). W porównaniu do poprzednich modeli Leguan 135 Neo jest niższy i węższy, nie ucierpiały przy tym jednak w żaden sposób doskonałe osiągi, z których znana jest ta linia.

Tekst i zdjęcia: Jan Izydor Barański