Premiera budowlanej Scanii

Kto był pierwszym polskim dziennikarzem w kabinie nowej Scanii XT? Nasz kolega – Michał Markiewicz. W dużej grupie kolegów z prasy wziął on udział w prezentacji nowego modelu budowlanej ciężarówki szwedzkiego koncernu, którą zorganizowano w Sztokholmie na początku tego tygodnia.  – Wrzucamy wyższy bieg w segmencie budowlanym. Mamy wyjątkowe produkty, skuteczny serwis i doskonałe umiejętności – naszym celem jest zdobycie równie mocnej pozycji, jaką zajmujemy od dawna w przewozach długodystansowych na wszystkich rynkach – powiedział Anders Lampinen odpowiedzialny za pojazdy budowlane w Scania Trucks.
Gama Scania XT jest perfekcyjne przystosowana do najtrudniejszych wyzwań i oczekiwań klientów, oczekująych rozwiązań, na których zawsze mogą polegać – komentuje  Anders Lampinen.
Nowa budowlana Scania jest dostępna ze wszystkimi typami kabin P, G, R i S niezależnie od rodzaju silnika. Głównym filarem wersji XT jest bardzo wytrzymały zderzak, wysunięty przed kabinę o 150 mm. Dzięki niemu pojazd zyskuje wyjątkowy styl, odzwierciedlający jego siłę i wytrzymałość. Ponadto klienci zainteresowani XT mogą wybierać spośród różnych pakietów wyposażenia oferowanych na lokalnych rynkach.  Podnoszą one atrakcyjność pojazdu, ale także sprawiają, że praca przebiega sprawniej.
Wytrzymały zderzak wysunięto o 150 mm przed kabinę, co w połączeniu z wytrzymałymi obudowami chroniącymi podwozie i osłoną reflektorów zapewnia pełną ochronę przed skutkami drobnych kolizji. Zderzak zapewnia kąt natarcia około 25 stopni w zależności od wyposażenia pojazdu, typu ramy i opon. W połączeniu ze stalową płytą chroniącą podwozie i osłonami reflektorów tworzy solidne, wytrzymałe czoło wersji XT, które bez szkody może wytrzymać drobne kolizje i zapobiega poważniejszym uszkodzeniom zespołów znajdujących się za nim. Na środku zderzaka znajduje się łatwo dostępny zaczep holowniczy, certyfikowany na udźwig 40 t, przydatny, gdy pojazd jest używany do przeciągnięcia innego sprzętu lub gdy jest załadowany do pełna i sam wymaga wsparcia.
Choć wariant Scania XT dostępny w różnych konfiguracjach został zaprojektowany tak, aby stanowił pierwszy wybór w segmencie podwozi i ciągników przeznaczonych do pracy na budowie, to system modułowy Scania stwarza znacznie szersze możliwości.
XT może z powodzeniem wykonywać wiele różnorodnych zadań. Nowa gama z pewnością przyciągnie wielu przewoźników leśnych, a typowe w segmencie komunalnym podwozie 4x2 z platformą i żurawiem może przekonać również nabywców z tej branży – wyjaśnia Lampinen.
Swoboda wyboru nie kończy się na kabinach i konfiguracji osi. Gama silników Scania również jest bardzo wszechstronna. Scania XT może być napędzana każdą z jednostek dostępną dla pojazdów nowej generacji, nie wyłączając najnowszych 9-litrowych oraz 16-litrowych silników V8. Trzon oferty stanowią 13-litrowe silniki wprowadzone w 2016 r., które występują w 3 wariantach mocy i wyróżniają się bardzo niskim zużyciem paliwa. Na początku lata dołączył do nich 370-konny silnik pracujący w cyklu  Millera, korzystający jedynie z SCR.
Więcej o nowej Scanii XT napiszemy w kolejnych wydaniach „Pośrednika Budowlanego” i „Pośrednika Komunalnego”
(MM)