Jubileusz GDDKiA

Pierwszego kwietnia minęło 20 lat działalności Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad! Taki jubileusz to okazja do podsumowań w oficjalnym komunikacie czytamy zatem – Wydłużyliśmy sieć dróg szybkiego ruchu o niemal 3.640 km, a do końca 2025 r. planujemy poprawić ten wynik o prawie 1.200 km nowych autostrad i dróg ekspresowych.

Czytaj dalej...

Drogie materiały, droższe drogi

Choć materiały budowlane drożały od dawna, wojna spowodowała, że oprócz wysokiej ceny problemem stała się także ich dostępność. Wiadomo, że to z Ukrainy, Rosji i Białorusi importowana była stal, a nawet ruda żelaza. Oczywiście ten surowiec da się sprowadzić spoza Europy, ale potrwa to o wiele dłużej, trudno też przewidzieć, ile będzie kosztować. A skąd sprowadzaliśmy cement i kruszywo? Z Białorusi i Ukrainy. Co w tej sytuacji z programem budowy dróg? Kto wystartuje w przetargu nie mając żadnej pewności, czy zakładana wartość prac nie okaże się mocno niedoszacowana?

Czytaj dalej...

Budować, ale i remontować

Co i rusz startuje budowa kolejnego odcinka dróg, nieustannie piszemy o oddawaniu do użytku nowych tras. W końcu jednak zbudujemy wszystko i co wtedy? Proste – trzeba będzie remontować najstarsze, najbardziej sfatygowane drogi. W zasadzie remontujemy je cały czas, natężenie ruchu jest bowiem bardzo duże, a przeładowane ciężarówki codziennie dokonują poważnych szkód w nawierzchni.  Stanowią 14 do 23% użytkowników ruchu powodując do 70% zniszczeń nawierzchni. Jak ocenia GDDKiA, natychmiastowej naprawy wymaga obecnie prawie 3 tys.km dróg krajowych.

Czytaj dalej...

Innowacje w drogownictwie

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza pierwszą edycję konkursu pod nazwą „Innowacje w drogownictwie”. Konkurs adresowany jest do studentów bądź absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia, stacjonarnych lub niestacjonarnych w latach akademickich 2017/2018-2020/2021. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych prac dyplomowych (magisterskich, inżynierskich, licencjackich), których wyniki mogą być zastosowane w drogownictwie.

Czytaj dalej...

Drążą w Świnoujściu

Wydrążono już 419 metrów tunelu i ułożono 250 betonowych kręgów jego obudowy. Najdłuższy podwodny tunel w Polsce będzie gotowy pod koniec przyszłego roku, ale jego drążenie zakończy się za kilka miesięcy, po wakacjach. Tarcza skrawająca „Wyspiarka” porusza się w tempie 6 cm na minutę. Jest to jednak maksymalna prędkość, a praca musi być przerywana dla okresowej wymiany narzędzi skrawających i dysków tnących, które zużywają się w zależności od warunków. Teraz budowa wkracza w najtrudniejszy etap – przejścia pod dnem rzeki.

Czytaj dalej...

Plany drogowców na 2021

We środę 7 kwietnia GDDKiA spotkała się z przedstawicielami branży finansowej, ubezpieczeniowej i wykonawczej. Ambitne plany drogowców na 2021 rok wymagają dobrej współpracy wszystkich zaangażowanych stron oraz stałej wymiany opinii i doświadczeń. Nie tylko pomiędzy GDDKiA i wykonawcami.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS