Graco ma już 25 lat!

W piątek, 21 października na terenie zakładu produkcyjnego w podwarszawskim Płochocinie odbyła się coroczna impreza z cyklu „Dzień otwarty firmy Graco”. Tym razem miała ona szczególny charakter, ponieważ wypadła w roku jubileuszu 25-lecia założenia spółki. Na gości czekały więc nie tylko ciekawie skompletowane pojazdy, ale również okolicznościowy tort i muzyka na żywo. 

Czytaj dalej...

Deutz i Liebherr rozwijają współpracę

Deutz AG i Liebherr Machines Bulle SA poinformowały w specjalnym komunikacie, że rozważają możliwość rozwinięcia współpracy. Firmy podpisały właśnie list intencyjny, ujawniły także, iż powołają wkrótce specjalne zespoły robocze, których zadaniem będzie wypracowanie szczegółów kooperacji. Liebherr jest w dłuższej perspektywie zainteresowany otrzymywaniem dostaw silników Diesla marki Deutz na potrzeby bieżącej produkcji swoich fabryk maszyn budowlanych. Zamierza także powierzyć swemu partnerowi sprawowanie kompleksowej obsługi serwisowej, dostaw części zamiennych i komponentów dla tych jednostek.

Czytaj dalej...

Komunikat Komatsu Poland

Mamy przyjemność poinformować,  iż Komatsu przygotowuje się do produkcji serii koparko-ładowarek nowej generacji, wyposażonych w silniki dostosowane do zaostrzonych norm unijnych. Do czasu prezentacji nowej serii kontynuowana jest  sprzedaż modeli koparko-ładowarek z silnikiem Stage IIIA, których produkcję umożliwiają aktualnie obowiązujące przepisy.

Od redakcji: ta wiadomość była bardzo potrzebna. Utnie bowiem krążące ostatnio w branży pogłoski o możliwym wycofaniu się Komatsu z produkcji koparko-ładowarek. Cieszymy się, że były przedwczesne!

Czytaj dalej...

Merlo w roli kruszarki

Włoska wypożyczalnia z Montebello Vicentino zakupiła łyżkę kruszącą MB-L160 o wydajności 20 metrów3/godzinę. Może być ona montowana zarówno na podnośnikach teleskopowych, jak i na ładowarkach kołowych (od 7 do 10 ton), koparko-ładowarkach oraz miniładowarkach kołowych i gąsienicowych (o obciążeniu roboczym przekraczającym 4,5 tony). Za pomocą MB-L160 każda z tych maszyn może zostać przekształcona w mobilną, wydajną, mocną i niezwykle wszechstronną kruszarkę.

Czytaj dalej...

Scania przewiozła parowóz „Kolejorza”

Dwa pojazdy Scania do transportu nienormatywnego wykorzystano do przewiezienia historycznego parowozu Lecha Poznań. W nocy z 8 na 9 października sześćdziesięcioletnią lokomotywę i tender przetransportowano z bocznicy kolejowej Poznań Górczyn na stadion Lecha Poznań. Tam czekał już specjalnie wybudowany peron. Cały ładunek ważył w sumie 140 ton. Wykorzystano pojazdy Scania R580 8x4/4 z napędem na dwie osie i silnikami Euro6 należące do firmy Universal Transport Polska Sp. z o.o.

Czytaj dalej...

Mniejszy optymizm, większe oczekiwania

Wprawdzie w 2016 r. optymizm w branży budowlanej wyraźnie się obniżył, jednak w dalszym ciągu pozostaje on na przyzwoitym poziomie, głównie z uwagi na wysokie oczekiwania względem roku 2017. Firmy budowlane zdają sobie sprawę, że obecne spowolnienie jest przejściową korektą techniczną, która prędzej czy później przerodzi się w fazę intensywnego wydatkowania środków unijnych. To wnioski z najnowszego badania przeprowadzonego wśród pracowników wysokiego szczebla zarządzania oraz pionów operacyjnych 200 największych polskich firm budowlanych przez firmę PMR na potrzeby raportu „Sektor budowlany w Polsce II połowa 2016 – Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021”.

Czytaj dalej...

Noc wieżowców

Powoli, lecz nieustannie, centrum stolicy nabiera nowoczesnego sznytu. Coraz więcej w nim wieżowców – i to największych z wielkich. Przyczyn tego faktu doszukiwać się można chociażby w istnieniu wokół Pałacu Kultury i Nauki olbrzymiej pustej przestrzeni (m.in. Plac Defilad), na której zagospodarowanie wciąż nie znaleziono pomysłu. Aby zrekompensować brak biur i mieszkań (w tym miejscu przed wojną znajdowało się 180 kamienic!), w centrum Warszawy projektuje się budynki kilkudziesięciopiętrowe. Portal NowaWarszawa zaprosił w sobotnią noc pasjonatów takich wieżowców na zwiedzanie ich najwyższych pięter. Skorzystaliśmy i my…

Czytaj dalej...

Polacy wśród najlepszych operatorów Volvo CE

W ubiegłą sobotę najlepsi operatorzy Volvo z Europy rywalizowali o tytuł mistrza we francuskim Belley, gdzie mieści się fabryka minikoparek Volvo. Nasz kraj reprezentowali Tomasz Budkowski (finalista z 2014) oraz Michał Mazurek (finalista sprzed roku).
W finałach wzięło udział 20 zawodników z Austrii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Rosji. Austriaków było trzech – zawody zaszczycił obecnością obrońca tytułu – Othmar Pletzer. Po pierwszych dwóch konkurencjach do ścisłego finału awansowało 12 zawodników, a wśród nich obaj nasi reprezentanci. Co było dalej

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS