Volvo pod cyfrową kontrolą

Volvo Trucks wprowadza nową usługę, która pozwala na automatyczne ograniczenie prędkości pojazdów floty w z góry określonych obszarach geograficznych. Safety Zones to nowa cyfrowa usługaVolvo Trucks, jednego z pierwszych producentów ciężarówek, który wprowadza taką możliwość. Technologia ta jest często określana jako „geofencing". Gdy pojazd porusza się w takim obszarze, przyspieszanie powyżej ustalonego limitu prędkości jest ograniczone przez silnik. Jeśli ciężarówka wjedzie do strefy z większą prędkością, system automatycznie uruchamia hamowanie do momentu jej dostosowania.

Czytaj dalej...

Zielone Volvo z dofinansowaniem!

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu wsparcia zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3, realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To przełomowy moment dla sektora transportu ciężkiego w Polsce – dzięki programowi możliwe jest uzyskanie do 60% dofinansowania kosztów kwalifikowanych.
Volvo Trucks, jako lider elektromobilności w segmencie ciężarowym, od początku aktywnie uczestniczyło w konsultacjach projektu, a jego zespół ekspertów jest gotowy wspierać przedsiębiorców na każdym etapie wdrażania pojazdów elektrycznych. Volvo wierzy, że to realna szansa na przyspieszenie zielonej transformacji transportu i osiąganie ambitnych celów klimatycznych.

Czytaj dalej...

Aerodynamiczne pojazdy Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza nowe udoskonalenia aerodynamiczne, wykorzystując w swoich produktach sprawdzoną koncepcję zaczerpniętą z przemysłu lotniczego. Subtelne, lecz znaczące modyfikacje kabiny pojazdu pozwolą istotnie zmniejszyć opór powietrza, zużycie paliwa oraz emisję CO2. Tym samym Volvo FH Aero z nowymi usprawnieniami aerodynamicznymi może osiągnąć do 7% lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednią wersją modelu Volvo FH.

Czytaj dalej...

Volvo Trucks liderem rynku ciężkich pojazdów w Europie

Po raz pierwszy Volvo Trucks objęło pozycję lidera rynku samochodów ciężarowych o dużej ładowności w Europie. W 2024 r. firma miała łączny udział w rynku europejskim na poziomie 17,9%, a w regionie zarejestrowano 56.331 samochodów ciężarowych marki Volvo. Krajami z największą liczbą zarejestrowanych samochodów ciężarowych Volvo w ciągu roku były: Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Polska i Hiszpania. – Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek dzięki całkowitemu odnowieniu w 2024 r naszego globalnego portfolio produktów – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Czytaj dalej...

Bezpiecznie w pojazdach Volvo

Europejska organizacja testów konsumenckich Euro NCAP po raz pierwszy oceniła bezpieczeństwo ciężkich pojazdów ciężarowych. Najlepiej sprzedające się modele Volvo, Volvo FH i Volvo FM, otrzymały najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Volvo FM uzyskało również najlepszy ogólny wynik testu spośród wszystkich testowanych samochodów ciężarowych. Pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP oznacza, że ​​Volvo wykazało się doskonałą wydajnością w takich kryteriach, jak wsparcie kierowcy i unikanie kolizji, zapewniając bezpieczeństwo w ruchu drogowym zarówno kierowcy i innym użytkownikom dróg.

Czytaj dalej...

Volvo stawia na stal o niskiej emisji CO2

Volvo zwiększa wykorzystanie w swoich produktach stali o niskiej emisji CO2*. Stal ta od przyszłego roku będzie wykorzystywana w dziesiątkach tysięcy pojazdów. Volvo jako pierwszy w świecie producent wprowadził ten rodzaj stali do swoich elektrycznych pojazdów ciężarowych w 2022 roku. Nowa stal produkowana przez szwedzką firmę SSAB nazywa się SSAB Zero. Jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu i produkowana przy użyciu energii elektrycznej i biogazu wolnych od paliw kopalnych. W rezultacie emisja CO2 jest zmniejszona o około 80% w porównaniu do produkcji konwencjonalnej stali przy użyciu energii kopalnej.

Czytaj dalej...

30-lecie Volvo Trucks Polska

W ostatni piątek – 6 września 2024 – pośród klimatycznych murów Twierdzy Modlin, tuż przy ujściu rzeki Narwii do Wisły, Volvo Trucks Polska oraz VFS Usługi Finansowe Polska na wyjątkowo uroczystej, spektakularnej gali celebrowały swój wyjątkowy jubileusz 30-lecia. Uroczystość odbyła się w specjalnie na ten cel wybudowanej hali, w której znalazło się miejsce dla ponad 3000 gości, powstała wielka scena oraz ogromny parkiet, na którym przy muzyce serwowanej przez Hirka Wronę goście bawili się do białego rana.

Czytaj dalej...

 Elektryczne Volvo 2 tys razy okrążyły Ziemię

Elektryczne ciężarówki Volvo przejechały ponad 80 milionów kilometrów, odkąd Volvo Trucks wprowadziło je na w 2019 roku. To tak, jakby okrążyły Ziemię około 2 tysiące razy. Przejechanie tej samej odległości równoważnymi pojazdami ciężarowymi napędzanymi silnikami wysokoprężnymi spowodowałoby zużycie ponad 25 milionów litrów oleju napędowego. Pokonanie takiej trasy modelami elektrycznymi przyczyniło się także do redukcji emisje dwutlenku węgla z rur wydechowych o 68.000 ton2.

Czytaj dalej...

Więcej mocy – mniej paliwa

Nowe Volvo FH16 to najmocniejszy samochód ciężarowy w Europie, bardzo ekonomiczny pod względem zużycia paliwa – i może być napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Testy drogowe potwierdzają, że zupełnie nowy silnik w FH16 osiąga o 5% lepszą ekonomię paliwową i niższe emisje, jednocześnie dodając 7% więcej momentu obrotowego – to kombinacja, która zwiększa efektywność i produktywność w najbardziej wymagających zadaniach transportowych.

Czytaj dalej...

Więcej modeli Volvo na biodiesel B100

Volvo Trucks poszerza ofertę modeli przystosowanych do biodiesla B100. To kolejny krok, który robi firma w celu zmniejszenia wpływu swoich pojazdów ciężarowych na klimat. Volvo Trucks oferuje jedną z najszerszych w branży ofert paliw odnawialnych, w tym biodiesel, HVO (hydrodrafinowane oleje roślinne) i biogaz. Paliwo B100 może być teraz stosowane w szerokiej gamie silników w modelach Volvo FL, FE, FM, FMX, FH i FH16. Silnik spalinowy zasilany paliwami odnawialnymi to jeden z trzech filarów strategii dekarbonizacji Volvo Trucks; dwa pozostałe to pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów i ogniwa paliwowe. Do 2040 r. wszystkie sprzedawane ciężarówki Volvo powinny charakteryzować się zerową emisją netto.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS