Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 672.

Co z tą autostradą?! Pechowy odcinek pod lupą GDDKiA

Za nami Mundial, trwają eliminacje do piłkarskich ME 2016 we Francji i trochę już zapomnieliśmy o haśle „zdążyć na Euro”. Ale o firmie Covec, której nie udało się zbudować odcinka autostrady A2 z Warszawy do Łodzi  pamiętamy chyba wszyscy. To wyjątkowo pechowy, choć funkcjonujący przecież 20-kilometrowy fragment drogi. Po Chińczykach wykonawcą odcinka C zostało konsorcjum DSS oraz Bögl & Krysl. Ta pierwsza firma szybko się wycofała, ale do dziś odczuwa skutki brania udziału w budowie. Tymczasem druga…

Czytaj dalej...

Dwie nowe fabryki JCB

Brytyjski potentat maszynowy zainwestował 100 mln dolarów w budowę w indyjskim Jaipurze dwóch nowych fabryk. Na powierzchni ponad 90 tysięcy metrów kwadratowych pracować będzie 1000 osób. Będą produkować kompaktowe ładowarki i ładowarki teleskopowe. W razie potrzeby będzie można tam również prowadzić produkcję koparko-ładowarek.

Czytaj dalej...

Niezwykły test skrzyni biegów (film)

Oryginalny sposób na sprawdzenie właściwości unikatowej skrzyni biegów I-shift- Dual Clutch wybrało Volvo. Model Volvo FH stanął w szranki z jednym z najszybszych na świecie samochodów sportowych - a Koenigsegg One:1.  Megasamochód ma tyle koni mechanicznych, ile sam waży (1360). Żeby wyrównać szanse, Volvo miało do pokonania tylko jedno okrążenie, podczas gdy jego rywal dwa. Skąd pomysł na taki wyścig?

Czytaj dalej...

Wacker Neuson made in USA!

Na początku roku Grupa Wacker Neuson rozpoczyna produkcję kompaktowych ładowarek w USA.  W zakładach Menomonee Falls w Wisconsin trwają obecnie prace nad przygotowaniem linii produkcyjnej. Wacker Neuson działa na rynku USA od 1957 roku, zakłady w Menomonee Falls od roku 1986. Dotychczas ładowarki kompaktowe produkowane były w Europie, w austriackim Hoersching niedaleko Linzu. Skąd pomysł, by przenieść produkcję za ocean?

Czytaj dalej...

Z drogówki do sektora energetycznego, a może do kolejnictwa?

Polimex-Mostostal, który przeżywał bardzo trudne chwile po zaangażowaniu się w projekty drogowe, przerzuca się na budownictwo dla energetyki. Analiza rynku dowodzi, że dzięki takiej zmianie firma nie tylko wyjdzie z kryzysu, ale ma pewność zysku przez kolejne 5 lat (bo przynajmniej na tyle oceniany jest boom w inwestycjach energetycznych w Polsce)  Co ważne, Polimex-Mostostal ma odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie i fachowców, dlatego może brać udział w przetragach na realizację takich prac. W tej branży, aby wygrać przetarg, trzeba legitymować się takim doświadczeniem. Obecnie Polimex-Mostostal pracuje przez budowie bloków energetycznych w Kozienicach i Opolu. Tymczasem rząd szykuje wiele inwestycji drogowych…

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS