Elektryczne Volvo na budowie przyszłości

Volvo Construction Equipment wraz z Duńskim Instytutem Technologicznym oraz innymi partnerami realizuje w Aaarhus innowacyjny projekt polegający na testowaniu zrównoważonych rozwiązań dla budownictwa. Na „Zielonej budowie przyszłości” wykorzystywana jest największa z gamy maszyn elektrycznych Volvo czyli 23-tonowa koparka EC230 Electric. Obserwacja jej pracy pomoże we wdrażaniu na szerszą skalę maszyn budowlanych o napędzie elektrycznym.

Czytaj dalej...

Wodorowy silnik Hyundai Doosan Infracore

Hyundai Doosan Infracore rozpocznie masową produkcję silników wodorowych wewnętrznego spalania w 2025 roku. Prototyp ma zostać wprowadzony na rynek już w 2023 r., walidacja w pojazdach będzie realizowana w 2024 r., a produkcja masowa na pełną skalę rozpocznie się w 2025 r. Prezentację pełnej gamy silników zaplanowano podczas rozpoczynająych się lada dzień targów CONEXPO 2023 w Las Vegas.

Czytaj dalej...

Renault Trucks – wyniki 2022

Firma Renault Trucks zakończyła rok 2022 z łączną liczbą 58.967 dostaw, co oznacza wzrost o 15%. Na niespokojnym rynku europejskim, naznaczonym poważnymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw, producent umocnił swoją pozycję z udziałem w rynku na poziomie 9,4% w segmencie powyżej 16 ton, co oznacza wzrost o 0,6 punktu procentowego. W odniesieniu do elektromobilności, firma Renault Trucks umocniła swoją pozycję w Europie z udziałem w rynku na poziomie 24,2% w segmencie elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej.

Czytaj dalej...

Wielka gala w Komatsu Poland

Czwartek był długo oczekiwanym dniem oficjalnego otwarcia nowej siedziby Komatsu Poland. Choć firma działa w nowym miejscu już od dłuższego czasu, na przeszkodzie świętowaniu stanęła pandemia. Jako że mieliśmy zaszczyt brać udział w uroczystym wieczorze, możemy zapewnić, że przenosiny do Kajetanów pod Warszawą były znakomitym krokiem, a Komatsu Poland ma siedzibę odpowiednią do swej pozycji na polskim rynku. Oprawa, jaką nadano otwarciu była także na najwyższym poziomie.

Czytaj dalej...

Nowe system sterowania w równiarkach CASE 836C i 856C

CASE wprowadza na rynek nowe joysticki do równiarek 836C i 856C. Elektrohydrauliczny system sterowania za pomocą joysticków, wbudowanych w regulowane podłokietniki po obu stronach fotela, zapewnia operatorowi nowy poziom kontroli nad lemieszem. Zmniejszy to wysiłek operatora i zapewni wysoką precyzję działania. Każdy joystick wyposażony jest w wiele przełączników rolkowych i przycisków do sterowania hydrauliką roboczą i funkcjami kierowania. Dodatkowe przełączniki w przeprojektowanej konsoli bocznej umożliwiają dostosowanie systemu do potrzeb operatora.

Czytaj dalej...

Steelwrist na Conexpo – Stoisko F8726

Już za tydzień na targach Conexpo Steelwrist zademonstruje odwiedzającym sposób, w jaki tiltrotator i system w pełni automatycznego szybkozłącza SQ mogą zwiększyć wydajność koparki.
 W stoisku Steelwrist odwiedzający będą mogli poznać kilka nowości produktowych, ale także przechodząc przez teren targów zobaczyć produkty Steelwrist demonstrowane przez dużych producentów koparek w ich stoiskach- Case, Develon, Hidromek, Hitachi, Kobelco, Link-Belt Excavators, Sunward i Volvo. Targi odbywają się w dniach 14-18 marca 2023.

Czytaj dalej...

Trzymamy kciuki za Łukasza!

Co tam zawody sportowe – nareszcie barwy Polski będą reprezentowane w finałach Caterpillar Global Operator Challenge w Las Vegas. Najlepszych dziewięciu spośród 5.500 operatorów z całego świata stanie do rywalizacji podczas targów CONEXPO-CON/AGG. Aby znaleźć się w tym gronie Łukasz Mokrzyński i ośmiu pozostałych finalistów musieli przejść dwie rundy najtrudniejszych zadań. Ostatecznym próbom poddani zostaną we wtorek, 14 marca. Kto wygra? Trzymamy kciuki za operatora z Polski! To wielki sukces, ale i wielkie wyzwanie.

Czytaj dalej...

Wyprodukowano 10 000. wozidło przegubowe Doosan (Develon)

Po 50. latach w norweskim Elnesvågen, gdzie produkowane są wozidła przegubowe Doosan, z taśmy zjechała 10.000. maszyna. Wozidło przegubowe Doosan (już wkrótce Develon) o numerze 85.1951 ma zostać dostarczone firmie Rental Group w Norwegii. Zakład w Elnesvågen zatrudnia obecnie 150 pracowników, ale przeniesienie do niego produkcji wozideł przegubowych zarówno Doosan, jak i Hyundai powinno wiązać się ze wzrostem produkcji w wysokości 40%,  stąd spodziewane rozszerzenie zespołu.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS